.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شربت ترياك وارد فهرست دارويي كشور مي‌شود

جانشين دبير كل ستاد مبارزه با موادر مخدر گفت: شربت ترياك براي كمك به درمان معتادان از نيمه دوم امسال وارد فهرست دارويي كشور مي‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس،محمد رضا جهاني امروز در حاشيه جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در جمع خبرنگاران گفت: نتيجه مطالعات فاز اول اين تركيب دارويي 80 درصد موفقيت داشته و مطالعات فاز دوم نيز تا اول شهريور نهايي مي شود.
وي اظهار داشت: پيش بيني مي شود با توجه به هماهنگي هاي به عمل آمده شربت ترياك از نيمه دوم امسال در اختيار معتادان قرار گيرد.
جهاني با اشاره به اينكه وابستگي به ترياك طولاني مدت است، افزود: در بخش هايي از جامعه نيز مصرف ترياك مصرف سنتي دارد.
وي با تاكيد بر اين نكته كه شربتي كه قرار است براي درمان معتادان استفاده شود، براي اولين بار در دنيا نيست تصريح كرد: در ساخت شربت ترياك، عصاره ترياك و مقداري حلال نيز افزوده مي‌شود.
جهاني در بخش ديگري از سخنانش به ديپلماسي كشورمان براي هماهنگ سازي كشور هاي ديگر براي مبارزه با مواد مخدر پرداخت و بيان كرد: در اجلاس‌هاي بين‌المللي كه بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكا نيز حضور دارند تاكيد بر حمايت و پشتيباني مي شود و كشورمان فقط به ابراز همدردي نيازي ندارد.
جهاني از تصويب اولين قطعنامه ايران در اجلاس CND وين خبر داد و گفت: حمايت و پشتيباني از كشورهايي كه بيش از ديگران مانند ايران در امر مبارزه با مواد مخدر فعال هستند نيز بايد بيشتر شود.
جانشين دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در اجلاس‌هاي بين المللي پيشنهاد حذف اعدام قاچاقچيان را ارائه كردند كه كشورمان با اين پيشنهاد مخالفت كرد.
وي با اشاره به اينكه شعار امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر بر پيشگيري استوار شده است، بيان كرد: همكاري بين بخشي با وزارت آموزش و پرورش، سازمان تربيت بدني و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در برنامه‌هاي امسال ستاد قرار گرفت.
جهاني تصريح كرد: اعتبارات پيشگيري ستاد نيز از 5/2 ميليارد تومان سال گذشته به 15 ميليارد تومان رسيده است.
وي با اشاره به وجود مرز مشترك حدود هزار كيلومتري با هريك از كشورهاي افغانستان و پاكستان افزود: در سال گذشته 400 كيلومتر از مرز مشترك با افغانستان كانال كشي شده است.
جهاني از نصب 110 كيلومتر سيم خاردار و ساخت 20 كيلومتر ديوار بتني خبر داد و اظهار داشت: همه اين اقدامات مي‌تواند تا 25 درصد از ورود مواد مخدر جلوگيري كند.
وي ادامه داد: در سال جاري نيز 10 ميليارد تومان براي محدود كردن مرزهاي مشترك و بستن مرزها در نظر گرفته شده كه كافي نيست.
جهاني به موضوع ضرورت افزايش مراكز درماني معتادان پرداخت و گفت: گرچه اعتقاد داريم كه تعداد مراكز درماني معتادان كم است، ولي تعداد مراكز درماني معتادان در كشور از 700 مركز ابتداي سال گذشته به يك هزار و 250 مركز رسيده است.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر كمتر از دو درصد جمعيت كشور را معتادان تشكيل مي‌دهند، افزود: بيشترين مصرف مواد مخدر كشور مربوط به مواد افيوني هروئين است.
جهاني با تاكيد بر اين نكته كه در كشورمان مواد مخدري به نام كراك وجود ندارد، تصريح كرد: كراك مخصوص كشورهاي آمريكاي جنوبي و شمالي است و نوعي كه به نام كراك در كشورمان مصرف و مبادله مي شود، هروئين فشرده و غليظ شده است.
جانشين دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تصريح اين نكته كه كراك كوكائيني منشأ هروئيني ندارد، گفت: كراك اسم خياباني كوكائين است و كوكائين، اعتياد ثروتمندان محسوب مي شود.
جهاني در پايان معتادان شناسنامه‌دار كشورمان را يك ميليون و 160 هزار نفر اعلام و افزود: معتاد تفنني در كشور نداريم و اين اصطلاح به صورت «مصرف كننده تفنني» بايد باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 19 خرداد 1387
مبارک است مبارک است خلاضه / نتیجه این همه تعلیم و تربیت و نصیحت منجر به کشف این داروی معجزه اسا گردید که درمان کننده تمام دردهای جامعه خواهد بود..........و الخ.
نا شناس 19 خرداد 1387
بهر حال وقتیکه اقدامات پیشگیرانه در مورد اعتیاد ثمر بخش نباشد شاید بتوان با این اقدام پسگیرانه به داد معتادان رسید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.